رستوران و کافی

ساخت وبلاگ

داستان مک دونالد

این فست فودهای زنجیره‌ای در زمانی که به وجود آمد، چیز زیادی برای ارائه نداشت. با این حال، سازندگان آن نهایت تلاش خود را کردند که از کمترین‌ها، بهترین‌ها را بسازند و نهایت خدمات را در اختیار مردم قرار دهند. همین اتفاق هم به خوبی رخ داد و باعث پیشرفت روزافزون مک دونالد شد.

بیشتر بخوانید : راز موفقیت مک دونالد

در این بین، بی شک مک دونالد یکی از بهترین‌ها و البته بزرگ‌ترین‌ها در این خصوص است که ویژگی‌های بی شماری هم در شعبات آن مشاهده می‌شود.

به دلیل اهمیت و جالب بودن این موضوع، در این مقاله قصد داریم تا در خصوص تاریخچه مک دونالد با هم صحبت داشته باشیم. در ابتدای به سراغ پیدایش این فست فود می‌رویم و سپس از ادامه راه و زمان حال آن، مطالبی را در دسترس شما عزیزان قرار خواهیم داد. پس در صورتی که علاقه مند به چنین موضوعاتی هستید، تا انتها همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید : استراتژی فناوری ، نوآوری مک دونالد

پیدایش فست فود مک دونالد

همه چیز برای این فست فود از سال 1948 میلادی شروع شد. جالب است بدانید که دو برادر با نام‌های ریچارد و موریس که نام خانوادگی آن‌ها نیز مک دونالد، تصمیم گرفتند که جایی کوچک را برای درست کردن غذاهای فست فود و عرضه آن‌ها به مردم در دسترس قرار دهند.

به همین دلیل بود که آن‌ها نخستین شعبه مک دونالد را در ایالت کالیفرنیا به وجود آوردند. البته این دو برادر در آن زمان روحشان از این قضیه خبر نداشت که شعبه‌های دیگری هم در آینده در راه خواهد بود. شاید تا به حال تصاویر نخستین شعبه مک دونالد را مشاهده کرده باشید.

یکی از خصوصیاتی که باعث شد مک دونالد در آن زمان به شهرت بالایی دست پیدا کند، همین عرضه غذاها با سرعت زیاد بود. این در حالی بود که دیگر کسب و کارهای این چنینی آن طور که باید و شاید در انجام این خدمت موفق نبودند.

منوی آن شعبه از غذاهای بسیار کمی تشکیل شده بود. اطلاعات چنانی را در مورد تهیه غذاهای فراوان نداشتند و تنها به دنبال این بودند که از داشته‌ها و اندوخته‌های خود به بهترین شکل استفاده کنند. این غذاها شامل همبرگر، چیزبرگر، سیب زمینی سرخ کرده و البته نوشابه بود.

لوگوی مک دونالد

لوگوی مک دونالد نیز از دیگر مسائلی است که در گذر زمان با تغییرات فراوانی همراه شد. این لوگو در ابتدای کار این دو برادر صرفا به صورت یک نوشته بود. در سال 1948، این لوگو پس زمینه آن به رنگ مشکی در آمد. سال 1953 بود که تصویر یک آشپز بر روی این لوگو درج شد تا افرادی که با این کسب و کار آشنا نبودند، بتوانند ماهیتش را از روی لوگوی آن حدس بزنند.

از سال 1960 میلادی به این طرف، یک M بزرگ را بر روی لوگوی این شعبات مشاهده کردیم که نماد نام اول آن است. این M از آن زمان تا به حال به همین شکل مانده است که البته نوشته‌هایی به آن اضافه یا کم شد، و یا این که پس زمینه آن تغییر پیدا کرد.

مک دونالد در ادامه فعالیت ها

شعبه‌ای که از آن صحبت شد، بعد از مدتی با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم همراه شد. همین باعث شد تا ثروت و سرمایه برادران مک دونالد روز به روز افزایش پیدا کند. آ‌ن‌ها به جای این که سرمایه خود را درگیر مسائل مادی کنند، ترجیح دادند که کسب و کار خود را گسترش دهند.

بعد از مدتی، ایده فوق العاده دیگری به ذهن آن‌ها خطور کرد و آن‌ هم گسترش این کسب و کار ورای آمریکا بود. هم اکنون شما می‌توانید این شعبه‌ها را در همه جای جهان مشاهده کرده و از طعم فوق العاده غذاهای آن لذت ببرید.

خبر خوب این است که منوی این شعبه‌ها نیز روز به روز بیشتر شد و کیفیت بالا را باید یکی از مهم‌ترین ارکان موفقیت آن به شمار آورد. طبق آمار منتشر شده نزدیک به 37 هزار شعبه از این فست فودی در جهان به چشم می‌خورد .

البته دلایل دیگری هم برای موفقیت مک دونالد ذکر می‌شود. برای نمونه می‌توان گفت که در سال 1953، ریچارد و موریس این تصمیم را گرفتند که حق امتیاز شعبه‌های دیگر را به افراد بدهند. در همین راستا، افراد ثروتمندی بودند که نسبت به انجام این کار اقدام کردند و شریک در شعبه‌های دیگر مک دونالد شدند. به بیان دیگر می‌توان گفت که آن‌ها با مشاهده فرصت‌های موجود در این فست فودی، تلاش کردند تا سرمایه خود را افزایش دهند.

همچنین بیشتر از 300 هزار کارمند در حال حاضر در این شعبه‌ها مشغول به کار هستند. این طور که پیدا است، بیشترین خرید غذاها در حال حاضر در تمام جهان به مک دونالد مربوط می‌شود.

منبع.

رستوران و کافی...
ما را در سایت رستوران و کافی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرهاد عابدی sepandpos بازدید : 128 تاريخ : چهارشنبه 20 بهمن 1400 ساعت: 14:13

تاریخچه پیتزا دومینوز

در دنیا برندهای غذای بسیاری وجود دارد که هریک برای خود تاریخچه شکل گیری جالبو هیجان انگیزی را دارند. برخی از این شرکت‌ها در طول زمان از بین رفته‌اند و برخی دیگر با قوت و توانایی بیشتری به کارکرد خود ادامه داده‌اند. در این بین پیتزا دومینوز یکی از آن شرکت‌های غذاخوری و تولید محصولات غذایی بوده که در قرن بیستم میلادی شروع به کار می‌کند. اگر علاقه دارید که از پیشینه و تاریخچه پیتزا دومینوز، اطلاعاتی را به دست آورید، در این مقاله و در ادامه همراه ما باشید.  موضوعی که می‌تواند دیدگاه شما نسبت به این برند پیتزا را تغییرات جدی دهد!

بیشتر بخوانید : تاریخچه مک دونالد

 

رستوران و کافی...
ما را در سایت رستوران و کافی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرهاد عابدی sepandpos بازدید : 129 تاريخ : چهارشنبه 20 بهمن 1400 ساعت: 14:12

مزایای نرم افزار حسابداری

مزیت عمده ی نرم افزار حسابداری انجام سریع تر روند و کارآیی بالاتر آن است. نرم افزار حسابداری مزایای بسیار زیادی دارد.همان‌طور که تجارت یک کسب‌وکار رشد می‌کند، حسابداری آن نیز دشوارتر خواهد شد. برای این کار باید فاکتورهای بیشتر، ثبت‌های جدید و صورت‌های مالی را ایجاد کرد و غیره.

بیشتر بخوانید : مزایای استفاده از نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی

با توجه به سخت شدن عملیات فوق بهترین راهی که در عصر حاضر اکثر مشاغل از آن بهره‌مند می‌شوند، استفاده از نرم افزار حسابداری بوده که منجر به مدیریت حساب‌های یک کسب‌وکار می‌شود.

بیشتر بخوانید : نرم‌افزار حسابداری چیست و چه مزایایی برای کسب‌وکارها دارد؟

نرم افزار حسابداری آنلاین چیست؟

نرم‌افزار حسابداری آنلاین یا ابری، ابزاری است که به حسابداران یا صاحبان مشاغل کمک می‌کند تا تراکنش‌های حساب‌های کسب‌وکار خود را مدیریت کرده و آن را به شکل خودکار درآورند. به عبارت ساده‌تر، نرم افزار حسابداری کمک می‌کند تا وظایف فرآیند حسابداری، خودکار شوند.
به عنوان مثال می‌توان هر بار که پرداختی از طریق حساب بانکی شرکتی انجام می‌شود، فرآیند آن را به شکل خودکار فعال کرد و با یک کلیک ماوس، یک صورت مالی تهیه کرد. در حالی که اگر بخواهید این کار را با اکسل انجام دهید ساعت‌ها طول خواهد کشید.

بیشتر بخوانید : مهمترین مزایای نرم افزار فروش پیشرفته

10 مزیت استفاده از نرم افزار حسابداری

از جمله مزایای نرم افزار حسابداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. امکان دسترسی به داده‌های حسابداری از هر دستگاه و در هر زمان: اصلی‌ترین مزیت نرم افزار حسابداری نسبت به سیستم‌های سنتی این است که این نرم افزارها این امکان را فراهم می‎سازند تا در هر زمان و از هر دستگاهی که می‌خواهید به داده‌های خود دسترسی پیدا کنید. برای این کار تنها چیزی که نیاز دارید یک دستگاه متصل به اینترنت و یک مرورگر یا اپلیکیشن موبایل است.
  2. همکاری آسان‌تر بین اعضای تیم:  در حال حاضر نرم افزار حسابداری می‌تواند تمامی اطلاعات حسابداری و مالی را به صورت بلادرنگ در دسترس افراد قرار دهد و تنها کار لازم ورود به پلتفرم و انجام کار مورد نظر است.
  3. صرفه جویی در زمان: بخش بزرگی از کاری که یک حسابدار باید به صورت روزانه انجام دهد بسیار دستی و تکراری است، مانند ایجاد فاکتور برای هر فروش، ردیابی تراکنش‌ها و ارسال یادآوری تاخیر پرداخت به مشتریان. در حال حاضر اکثر این مراحل را می‌توان به صورت خودکار انجام داد. برای شروع باید بانک را مستقیما با نرم افزار حسابداری ادغام کرد. در این صورت هر پرداخت یا دریافت به طور خودکار ایجاد و ثبت می‌شود.
  4. بهبود امنیت حسابداری: این امر باعث می‌شود تا تمام داده‌ها در فضای ابری و تحت لایه‌های رمزگذاری ذخیره شوند که بسیار ایمن‌تر از نگهداری آنها در قفسه شرکت بوده و تمامی داده‌ها همیشه همگام سازی می‌شوند.
  5. بهبود دقت حسابداری: نرم افزار حسابداری این اطمینان را حاصل می‌کند که اسناد حسابداری هر بار به شیوه‌ای مناسب و دقیق سازماندهی می‌شود. اگر ورودی‌های جدید در هنگام ثبت تعادل نداشته باشند، سیستم خطای احتمالی را نشان می‌دهد.
  6. گزارش در زمان واقعی: تنها کاری که با این نرم افزار باید انجام داد این است که آن را با حساب‌های بانکی کسب‌وکار ادغام کرد تا بتوان مواردی همچون هزینه‌ها، فروش و موجودی را در زمان واقعی ردیابی کرد.
  7. کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی: استفاده از نرم افزار حسابداری به طور متوسط ​​حدود 300 ساعت در سال در انجام کار کسب‌وکارها صرفه جویی می‎‌کند. این امر شامل انجام کارهای تکراری، رفع خطاهای حسابداری، ایجاد گزارش‌های مالی و غیره است.
  8. کاهش کاغذبازی و بهبود پایداری: مزیت استفاده از نرم افزار حسابداری این است که تمامی داده‌های مالی اعم از ورودی‌‎ها، صورت‌های مالی و گزارش‌ها را به صورت آنلاین انجام می‌دهد.  علاوه بر این می‌توان فاکتورهایی را به طور مستقیم از نرم‌افزار برای مشتریان ایجاد و ارسال کرد، زمان و هزینه‌های چاپ و ارسال صورت‌حساب‌ها را کاهش داد و روند دریافت وجه را تسریع بخشید.
  9. صورتحساب و پرداخت بهبود یافته و سریع‌تر: با کمک نرم افزار حسابداری می‌توان با یک قالب آماده یک فاکتور تجاری حرفه‌ای را تهیه کرد.
  • انطباق مالیاتی ساده: از آنجایی که هیچ صاحب کسب‌وکاری دوست ندارد با مالیات سر و کار داشته باشد، نرم افزار حسابداری می‌تواند به رعایت مالیات کمک کند. با داشتن سوابق حسابداری دقیق، صورت‌های مالی و گزارش‌های به روز، جمع آوری اسناد و اطلاعات مورد نیاز کار تشکیل پرونده مالیاتی بسیار ساده‌تر خواهد شد.

بهترین ویژگی‌های یک نرم افزار حسابداری

در بالا ما در مورد مزایای نرم افزار حسابداری صحبت کردیم، یک نرم افزار حسابداری خوب باید حداقل ویژگی‌های اساسی زیر را داشته باشد:

  • امکان دسترسی به داده‌های خود از هر دستگاه و در هر زمان
  • رابط کاربری ساده و شهودی
  • مدیریت حساب‌های دریافتی بدون نیاز به چاپ فاکتورها و مستقیما از طریق نرم افزار حسابداری
  • ساده کردن الگوهای فاکتور صورتحساب تا حد امکان
  • مدیریت حساب‌های پرداختی با مواردی مانند سفارش‎های خرید، یادداشت‌های اعتباری فروشنده و برنامه ریزی پرداخت‌های خودکار
  • ادغام حساب‌های بانکی کسب‌وکار برای خودکار کردن مواردی مانند ردیابی هزینه‌ها و غیره
  • تطبیق راحت حساب‌های بانکی
  • مدیریت و ردیابی موجودی
  • سهولت ایجاد گزارش‌های مالی در هر مقطع زمانی
  • خلاصه سازی داده‌های حسابداری در بخش داشبورد
  • پشتیبانی چند ارزی
  • محاسبه و انطباق مالیات به صورت خودکار
  • و غیره

منبع 

رستوران و کافی...
ما را در سایت رستوران و کافی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرهاد عابدی sepandpos بازدید : 149 تاريخ : دوشنبه 18 بهمن 1400 ساعت: 14:20

سیستم مدیریت رستوران

اداره و مدیریت رستوران کار دشواری است زیرا باید به رضایت مشتری، کیفیت غذاها، نحوه برخورد با مشتری و... بسیار توجه داشته باشید. به‌طورکلی یک مدیر ماهر باید قدرت و توانایی اداره رستوران را داشته باشد و آن را به بهترین شکل انجام دهد. به‌عبارت‌دیگر ممکن است مالک رستوران، شخصا کار مدیریت را انجام دهد؛ اما در برخی از مواقع ممکن است این مسئولیت مهم را بر عهده شخص باتجربه و ماهر قرار دهد.

بیشتر بخوانید : مدیریت رستوران

ناگفته نماند که شخص باید توانایی بسیار بالایی در مدیریت و اداره امور رستوران و گارسون‌ها داشته باشد. درنهایت مدیر رستوران باید به کار همه پرسنل خود نظارت داشته باشد و همه افراد را راضی نگه دارد. در این مقاله سعی داریم سیستم مدیریت رستوران را شرح دهیم و نکات مهم را ذکر کنیم. لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مدیریت رستوران و هر آنچه باید در مورد آن‌ بدانید.

همان‌گونه که ذکر کردیم مدیریت رستوران کار پیچیده و دشواری است که باید فرد توانایی و مهارت بسیار بالایی داشته باشد. درواقع برای مدیریت رستوران به نکات بسیاری دقت کنید که شامل موارد زیر می‌شود:

  • باید انتظارات خود از کارکنان را به‌صورت واضح و صریح بیان کنید.

باید قبل از شروع به کار، وظایف، عملکرد، حقوق، ساعت کار و... را برای کارکنان مشخص کنید. به‌عبارت‌دیگر کارکنان شامل آشپز، سرآشپز، گارسون و... می‌شود که باید توسط مدیر رستوران توجیه دهند و کار خود را به بهترین صورت انجام دهند. هرچقدر خدمات ارائه‌شده توسط کارکنان بهتر و باکیفیت‌تر باشد، تعداد مشتریان رستوران افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید : مدیریت پرسنل یک رستوران کوچک

  • توجه داشته باشید که اولویت با مشتری و درخواستش است.

یکی از مهم‌ترین نکات در موفقیت و افزایش تعداد مشتریان این است که همیشه باید حق را به مشتری خود بدهید. باید سعی کنید تا پایان سخنان مشتری به او گوش دهید و به درخواستش توجه کنید، حتی اگر از کارکنان یا رستوران شما شکایت یا انتقاد می‌کند. باید به‌گونه‌ای رفتار کنید که مشتری متوجه شود که برای شما بسیار اهمیت دارد و با ارزش است. به‌عبارت‌دیگر باید سعی کنید به مشتری این اطمینان را بدهید که حق با او است و  انجام این کارها سبب می‌شود مشتری گذری به مشتری ثابت شما، تبدیل شود.

بیشتر بخوانید : نرم افزار مدیریت رستوران چگونه باید باشد؟

  • مدیر رستوران باید به کارهای صندوق‌دار و موجودی صندوق توجه ویژه‌ای داشته باشد.

برای اطلاع از میزان سود و زیان رستوران و بررسی عملکرد حسابدار و... باید همواره میزان خرید مواد غذایی، فروش غذا، پول نقد، رسید و... را با دقت چک کنید. باید همواره از حسابدار خود بخواهید ریز گزارشات حسابداری را به‌صورت روزانه، هفتگی یا ماهیانه را در اختیار شما قرار دهد که بتوانید به بررسی موارد ذکرشده بپردازید. با انجام این کار علاوه بر افزایش تعداد مشتریان، می‌توانید برای رونق کسب‌وکار خود کارهای لازم را انجام دهید.

  • سعی کنید برای معرفی رستوران و افزایش تعداد مشتریان، تبلیغات لازم را انجام دهید.

یکی دیگر از مهم‌ترین وظایف مدیر، مدیریت تبلیغات رستوران است. باید سعی کنید تبلیغات لازم را در روزنامه، تلویزیون، شبکه‌های مجازی و... انجام دهید. توجه داشته باشید که تبلیغات در اینستاگرام بیشترین بازدهی و پایین‌ترین قیمت را دارد.

  • به نوع پذیرایی در رستوران بسیار توجه کنید؛ زیرا تاثیر بسیاری در جذب مشتری دارد.

باید سعی کنید به بهترین شکل از مشتریان خود پذیرایی کنید و بهترین خدمات را به آن‌ها ارائه دهید. توجه داشته باشید که اگر در بدو ورود مشتری به رستوران به استقبال او بروید و با روی خوش به آن‌ها خوشامد بگویید، ثابت می‌کنید که ارزش بسیاری برای مشتریان خود قائل می‌شوید.

همچنین نوع پذیرایی شامل نحوه ارائه خدمات، رفتار پرسنل، کیفیت غذا، فضای داخلی، نوع غذاها و... می‌شود. به‌عبارت‌دیگر هرچقدر نوع پذیرایی و ارائه خدمات بهتر باشد، تعداد مشتریان افزایش خواهد یافت و درنهایت کسب‌وکار شما رونق خواهد گرفت.

  • سعی کنید منو رستوران و تنوع غذاها را به‌روزرسانی کنید.

مسلما قیمت‌ها دائما افزایش پیدا می‌کنند؛ به همین دلیل برای جلوگیری از ضرر و رونق کسب‌وکار خود باید دائما قیمت‌ها را به‌روزرسانی کنید. همچنین سعی کنید همیشه تنوع غذاهای سرو شده و کیفیت آن‌ها را افزایش دهید تا مشتریان بیشتری جذب کنید. توجه کنید که برای تهیه منو حتما به مراکز حرفه‌ای گرافیکی مراجعه کنید و با کمک آن‌ها بهترین طرح را انتخاب کنید.

  • برای داشتن مدیریت بهتر و نظارت بر عملیات حسابداری رستوران باید یک نرم‌افزار مناسب تهیه کنید.

به‌منظور ثبت میزان خرید، فروش، موجودی انبار، میزان وجوه نقد صندوق و... به یک نرم‌افزار حسابداری مناسب نیاز دارید. همانگونه که ذکر شد با کمک این نرم‌افزار می‌توانید به‌راحتی میزان سود و زیان را محاسبه کنید و کارهای لازم برای رونق رستوران خود انجام دهید.

  • باید سعی کنید میزان هزینه‌های رستوران را کنترل کنید.

باید با انجام کارهای کوچکی مانند استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف، استفاده از ابزارهای باقیمت مناسب و... هزینه‌های رستوران کاهش دهید.

  • می‌توانید به‌صورت آنلاین سفارش بگیرید و با پیک موتوری به محل موردنظر ارسال کنید.

مشتریان از طریق اپلیکیشن و مراجعه به سایت، پس از بررسی منو و قیمت‌های شما، سفارشات خود را ثبت می‌کنند. پس از انتخاب مشتری سفارش برای منشی بر روی سایت بالا خواهد آمد و در صورت تایید توسط شما می‌توانید سفارشات را به‌وسیله پیک ارسال کنید.

  • می‌توانید بر قیمت‌های خود تخفیف قرار دهید.

مشتری‌ علاقه بسیاری به گرفتن تخفیف و پرداخت هزینه کمتر دارد، می‌توانید در صورت افزایش تعداد سفارشات به مشتری تخفیف دهید تا سبب جلب رضایت و جذب او شوید.

بیشتر بخوانید : مدیریت هزینه های ناخواسته و اضافی، راه اندازی رستوران

منبع 

رستوران و کافی...
ما را در سایت رستوران و کافی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرهاد عابدی sepandpos بازدید : 130 تاريخ : يکشنبه 17 بهمن 1400 ساعت: 13:55

تاریخچه بسکین رابینز

از زمان قدیم تا به حال، بستنی‌ها از خوشمزه‌ترین خوراکی‌های موجود در جهان به شمار می‌رفته است. این خوراکی‌ها نه تنها در میان کودکان، بلکه در بین بزرگسالان نیز طرفداران خاص خود را دارد. مردم برا تفریح به صورت روزانه و یا هر چند روز یک بار به خوردن بستنی مشغول می‌شوند و از آن لذت می‌برند.

بیشتر بخوانید : داستان برند استارباکس چیست؟

به همین دلیل است که برندها و رستوران‌های فراوانی دست به کار شده‌اند بستنی‌های خاص با طعم‌ها، طرح‌ها و خصوصیات گوناگون را در دسترس قرار داده‌اند. در این بین، رستوران‌ها و فروشگاه‌هایی که بتوانند بهترین کیفیت را در عین بیشترین خدمات در اختیار مردم قرار دهند، به طبع موفقیت بیشتری را هم تجربه خواهند کرد.

اگر از طرفداران دنیای بستنی باشید، قطعا تا به حال با نام بسکین رابینز آشنا شده‌اید. صاحبان این بستنی‌‌ها در ابتدا کار خود را با حداقل امکانات آغاز کردند، اما در ادامه توانستند موفقیت‌های فراوانی را تجربه کرده و به جایگاه‌های خوبی برسند. بدیهی است که آن‌ها با یک شعبه آغاز کردند و در ادامه روند خود توانستند شعبه‌های دیگری را در سر تا سر جهان به وجود آورند.

بیشتر بخوانید : تاریخچه ساندویچ

به همین دلیل است که برندها و رستوران‌های فراوانی دست به کار شده‌اند بستنی‌های خاص با طعم‌ها، طرح‌ها و خصوصیات گوناگون را در دسترس قرار داده‌اند. در این بین، رستوران‌ها و فروشگاه‌هایی که بتوانند بهترین کیفیت را در عین بیشترین خدمات در اختیار مردم قرار دهند، به طبع موفقیت بیشتری را هم تجربه خواهند کرد.

اگر از طرفداران دنیای بستنی باشید، قطعا تا به حال با نام بسکین رابینز آشنا شده‌اید. صاحبان این بستنی‌‌ها در ابتدا کار خود را با حداقل امکانات آغاز کردند، اما در ادامه توانستند موفقیت‌های فراوانی را تجربه کرده و به جایگاه‌های خوبی برسند. بدیهی است که آن‌ها با یک شعبه آغاز کردند و در ادامه روند خود توانستند شعبه‌های دیگری را در سر تا سر جهان به وجود آورند.

حال در این مقاله سعی داریم تا در خصوص تاریخچه بستنی‌های بسکین رابینز با هم صحبت داشته باشیم. تلاش ما این است که مطالبی را پیرامون جزییات این برند از گذشته‌های دور تا امروز در دسترس شما قرار دهیم. بنابراین در صورتی که به این موضوعات علاقه مند هستید، تا انتها همراهمان باشید.

همه چیز در مورد تاریخ بسکین رابینز

بسکین رابینز را باید یک فروشگاه‌ زنجیره‌ای برای بستنی‌ها به شمار آورد که در آن می‌توانید طعم‌های بسیار متفاوت و جذابی را شاهد باشید. همه چیز برای این برند از سال 1945 میلادی آغاز شد. بنابراین از همین جمله می‌توان به قدمت بالای این فروشگاه‌ها پی برد. دو فرد به نام‌های بارت بسکین و آورین رابینز در آن زمان این کار را آغاز کردند.

آن‌ها حتی تصورش را هم نمی‌کردند که کارشان تا این حد جواب دهد و افراد زیادی از آن استقبال به عمل آورند. البته آن‌ها بعدها توانستند اطلاعات فراوانی را به دست آورده و استراتژی‌هایی را به منظور بیشتر شدن طرفداران خود پیاده نمایند. نام این برند نیز از روی نام خانوادگی این دو شخص گرفته شده است.

نخستین شعبه این برند ابتدا در ایالات متحده آمریکا و کالیفرنیا به وجود آمد. این شعبه در ابتدا چیز زیادی در خود نداشت، اما در ادامه توانست قابلیت‌های فراوانی را به خود اضافه کند. این شعبه همچنان پابرجا باقی مانده است و به دلیل قدیمی بودن خود، افراد زیادی را به سمتش می‌کشاند.

خوب است بدانید که در حال حاضر بیشتر از 5800 نمایندگی از این برند در جهان به چشم می‌خورد. بعد از گذشته چند سال، بسکین و رابینز تصمیم گرفتند که شعبه‌هایی را در دیگر قسمت‌های آمریکا نیز راه‌اندازی کنند. با این حال و با توجه به موفقیت‌هایی که در این خصوص رقم خورد، آن‌ها به این فکر افتادند که کسب و کار خود را در عرصه بین المللی نیز به جهانیان نشان دهند.

این طور که آمار و ارقام می‌گوید، سالانه شعبه‌هایی به این برند اضافه می‌شود و در آینده نیز می‌توان تعداد بالای آن‌ها را شاهد بود. این برند، لوگوی بسیار معروفی هم دارد که برای دوست داران دنیای بستنی، کاملا قابل تشخیص است.

نکات جالبی هم در مورد لوگوی این برند به چشم می‌خورد. البته بد نیست بدانید که این لوگو از زمان گذشته تا به حال دچار تحولات فراوانی شده است. در ابتدای کار، این لوگو در ساده‌ترین شکل خود بود، اما در ادامه ایده‌های جالبی به آن اضافه شد. اگر به لوگو و به خصوص رنگ‌های صورتی آن دقت داشته باشید، متوجه عدد 31 در آن خواهید شد.

حال شاید این سوال را در ذهن داشته باشید که این عدد دقیقا برای چیست؟ این عدد در واقع شعاری است که سازندگان برای مردم به ارمغان آورده‌اند. این بدان معنا است که مردم می‌توانند در ماه 31 طعم مختلف از این بستنی را بچشند. به بیان دیگر، سازندگان از مردم دعوت کرده‌اند تا هرروزشان را نسبت به خوردن این بستنی‌ها بگذارنند تا لحظات جذابی را داشته باشند.

تحولات طعم بستنی های بسکین رابینز

نکته بسیار جالب در مورد بستنی‌های بسکین رابینز، طعم‌های گوناگون بستنی‌های آن است. طبق گفته‌های سازندگان و افرادی که در این خصوص مشغول به فعالیت هستند، بسکین رابینز تا به حال موفق به تولید بیش از هزار طعم مختلف شده است؛ طعم‌هایی که برای سلیقه‌های مختلف به وجود آمده است و نباید از این قضیه به سادگی عبور کرد.

همین حق انتخاب‌های فراوان به مشتریان باعث شده است تا افراد زیادی از این بستنی‌ها استقبال داشته باشند. البته شاید شما از برخی از طعم‌های این بستنی‌ها خوشتان نیاید و بهتر است به سراغ دیگر طعم‌های آن بروید. نکته دیگر هم این است که تمام این طعم‌ها در یک شعبه این کسب و کار پیدا نمی‌شود و در هر کدام از آن‌ها، شاید بتوان صرفا چند طعم را پیدا کرد.

اطلاعات در مورد شعبه های بسکین رابینز

در ادامه بیان در خصوص تاریخچه بسکین رابینز، باید به تعداد شعبه‌هایی که هم اکنون مشغول به فعالیت هستند نیز اشاره داشت. این شرکت در حال حاضر بیشتر از 2500 فروشگاه را درآمریکا دایر کرده است تا مشتریان خود را افزایش داده باشد. علاوه بر آن، 4800 شعبه از آن نیز در دیگر کشورهای جهان موجود است و این می‌تواند آماری فوق العاده برای سازندگان باشد.

در واقع می‌توان گفت که این شعبه‌ها در بیشتر از 50 کشور جهان موجود هستند که از آن‌ها باید اوکراین، تایلند، استرالیا، لبنان و موارد دیگر را نام برد. این برند سعی داشته است تا با توجه به شعبه‌های خود، از فرهنگ‌های آن کشور برای طعم بستنی‌های خود نیز بهره مند شود.

منبع

رستوران و کافی...
ما را در سایت رستوران و کافی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرهاد عابدی sepandpos بازدید : 144 تاريخ : يکشنبه 17 بهمن 1400 ساعت: 13:54

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران

اشخاصی که قصد بازسازی یا افتتاح رستوران دارند، در درجه اول باید طراحی شیک و لوکسی برای محیط رستوران در نظر بگیرند. یکی از عوامل اصلی جذب مشتری دکوراسیون داخلی شیک و لوکس است. سبک طراحی دکوراسیون شامل سبک خدمات، دکوراسیون داخلی، منو و انواع غذا می‌شود. معمولا طراحی داخلی رستوران را می‌توان به سه نوع کلاسیک، مدرن و سنتی تقسیم‌بندی کرد.

انتخاب هر سبک بستگی به سلیقه شخص دارد طراحی داخلی بیشتر رستوران‌ها با توجه به سنت بومی و سلیقه فرد انتخاب‌شده که می‌تواند منبعی الهام‌بخش برای انتخاب نوع سبک طراحی باشد. در این مقاله سعی داریم شما را با طراحی دکوراسیون داخلی رستوران آشنا کنیم. لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید

بیشتر بخوانید : همه چیز در مورد دکوراسیون رستوران

نکات مهم در طراحی رستوران

انتخاب تم خوب نشان‌دهنده طراحی داخلی شیک بوده که با سبک به‌کار رفته باید هم‌خوانی و هماهنگی داشته باشد. اغلب رستوران‌های خانوادگی با رنگ ملایم و آرام‌بخش نقاشی شده که هدف از این کار جذب جوانان است. اگر قصد دارید از سبک کلاسیک استفاده کنید باید از نقاشی‌های تاریخی، صنایع‌دستی برای دکوراسیون داخلی استفاده نمایید. انتخاب سبک طراحی بستگی به نوع فعالیت شما دارد.

بیشتر بخوانید : نکات طراحی کافه و سبک دکوراسیون آن

نورپردازی صحیح تاثیر مثبت چیدمان و وسایل را افزایش می‌دهد، نقص‌های رستوران را پنهان می‌کند و تجربه غذاخوری مشتری را بهبود می‌دهد. نصب لامپ‌های تزیینی، برنجی و... میزان نور درون فضا رستوران را تنظیم می‌کند و زیبایی آن را افزایش می‌دهد. فاصله بین میزها در دکوراسیون داخلی باید طوری باشد که افراد به‌راحتی بتوانند در بین آن‌ها جابجا شوند و حرکت کنند. در بعضی مواقع نوع رستوران تعیین‌کننده نوع طراحی دکوراسیون داخلی رستوران است به‌عنوان‌مثال در رستوران‌هایی غذای دریایی سرو می‌شود، تم خاصی را در طراحی داخلی رعایت می‌کنند.

رنگ ارتباط مستقیم با روحیه اشخاص دارد؛ بنابراین سعی کنید از رنگ‌های جیغ استرس‌آور یا کسل‌کننده برای رنگ‌آمیزی رستوران خود استفاده نکنید. رستوران‌هایی که غذای دریایی ارائه می‌دهند باید برای زیبایی بیشتر مکان از رنگ اقیانوسی و رنگ پاستلی استفاده کنند.

خصوصیات رستوران کلاسیک

اولین چیزی که در طراحی داخلی بسیار مهم است طرز چیدمان یا دکوراسیون داخلی و مبلمان است. در سبک کلاسیک برای رنگ‌آمیزی، بهتر است از رنگ‌های تیره استفاده‌ می‌کنند. همچنین کارکنان باید لباس رسمی بپوشند. برای تزیین داخل رستوران از شمع، لوستر، تابلوهای شیک و باشکوه استفاده کنید. موسیقی لایت و ملایم در کنار نورپردازی مناسب آرامش فضا را چندین برابر خواهد کرد. برندهای معروف بسیاری از عناصر کلاسیک برای دکوراسیون داخلی رستوران وجود دارد.

بیشتر بخوانید : چگونه رستوران طراحی کنیم

خصوصیات رستوران سنتی

در رستوران‌های سنتی موسیقی زنده محلی پخش‌ می‌شود و همچنین گارسون و کارکنان آن لباس بومی بر تن دارند. در دکوراسیون داخلی، وسایل عتیقه، لوازم باستانی، صنایع‌دستی و... بیشتر به چشم می‌خورد. عمده‌ترین غذای سرو شده در رستوران‌های سنتی غذاهای بومی و محلی است که در ظروف سنتی سرو می‌شود. در این نوع رستوران به‌جای مبل از تخت یا صندلی‌های قدیمی چوبی و پشتی‌های سنتی استفاده می‌شود. برای رنگ‌آمیزی دیوارهای رستوران‌های سنتی، رنگ‌های شاد مانند فیروزه‌ای، سبز، زرشکی و... به‌کار برده می‌شود.

در رستوران‌های سنتی بیشتر از ترمه به‌عنوان رومیزی استفاده می‌کنند. پنجره‌های قدیمی بزرگ رنگی، ستون‌های مختلف، اتاقک‌های با ورودی‌های گنبدی شکل، دیوارهای طراحی‌شده و کاه‌گلی فضا را بسیار صمیمی و دل‌چسب می‌کند. همچنین آویزهای قدیمی، گلیم و چرتکه روی میز پیشخوان، تابلو فرش‌های قدیمی از عمده‌ترین لوازم دکوراسیون داخلی رستوران سنتی است. در این رستوران‌ها پخش موسیقی زنده ایرانی و خوانندگان قدیمی فضا را بسیار رمانتیک‌تر می‌کند.

خصوصیات رستوران مدرن

نوع طراحی دکوراسیون داخلی یکی از مهم‌ترین عواملی است که سبب جذب مشتری در هر رستورانی می‌شود. در اکثر رستوران‌های مدرن، برای رنگ‌آمیزی از رنگ قهوه‌ای استفاده می‌کنند؛ زیرا این رنگ فضا را صمیمی و جذاب می‌کند. در دیزاین رستوران توجه به دما و هوا بسیار اهمیت دارد از وسایل گرمایشی و سرمایشی متناسب با فصل باید استفاده شود.

کاربرد گل و گلدان‌های شیک و لوکس، رومیزی‌های مرتب را مدنظر قرار دهید. برای جذب بیشتر مشتری مخصوصاا افراد جوان از موسیقی لایت یا در صورت امکان از اجرای موسیقی زنده استفاده کنید. از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکته برای جلب رضایت مشتری نحوه ارائه خدمات گارسون و کیفیت غذا است. یکی دیگر از نکات مهم دکوراسیون داخلی نورپردازی فضا است که نورپردازی ملایم فضا را خیلی رمانتیک می‌کند و مشتری در هنگام صرف غذا لذت زیادی خواهند برد.

نکات مهمی که در دکوراسیون داخلی باید به آن توجه داشته باشید.

  • یکی از عوامل مهم معماری داخلی، نوع کف‌پوش انتخابی رستوران است شما می‌توانید از پارکت، سنگ‌فرش و... برای کف‌پوش رستوران استفاده کنید.
  • در مکان‌های بزرگ که بیشتر فضا خالی است با رنگ‌آمیزی مناسب اندازه و استفاده از رنگ طلایی زیبایی دکوراسیون داخلی را بیشتر کنید.
  • استفاده از گل و گیاه طبیعی به محیط نشاط می‌بخشد و به‌محض ورود به رستوران، با محیطی آرام و دل‌نشین روبرو می‌شوید. با مشاهده هر نوع خوراکی و غذایی اشتهای شما چند برابر خواهد شد.
  • استفاده از تهویه مطبوع در رستوران عامل تأثیرگذاری است زیرا از ورود بوی غذا آشپزخانه به داخل رستوران جلوگیری می‌کند. تهویه مناسب به ایجاد دمای مناسب در همه فصول به رستوران کمک می‌کند.

https://sepand.biz/interior-design/

رستوران و کافی...
ما را در سایت رستوران و کافی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرهاد عابدی sepandpos بازدید : 131 تاريخ : پنجشنبه 14 بهمن 1400 ساعت: 14:31

طراحی دکوراسیون رستوران

دلایل فراوانی برای موفق شدن در مدیریت یک رستوران وجود دارد که باید به آن‌ها توجه داشت. برای نمونه می‌توان به دکوراسیون یک رستوران اشاره داشت. شاید چنین تصور کنید که این دکوراسیون آن چنان تاثیری در جذب مشتری ندارد، اما در این زمینه کاملا در اشتباه هستید.

اشخاص زیادی هستند که یکی از ملاک‌هایشان برای انتخاب یک رستوران خوب و ورود به آن، دکوراسیون است. از این رو اگر شما نیز به فکر راه‌اندازی یک رستوران و یا اعمال تغییراتی در آن هستید، حتما این مقاله را تا پایان مطالعه نمایید؛ چرا که در آن سعی داریم تا در مورد نکات و ایده‌هایی برای دکوراسیون رستوران مد نظر شما صحبت داشته باشیم.

بیشتر بخوانید : نکات طراحی کافه و سبک دکوراسیون آن

1- کاری کنید مشتری ها احساس راحتی کنند

دکوراسیون شما به هر صورتی که که باشد، یک نکته بسیار مهم را نباید از یاد ببرید. آن هم این است که این دکوراسیون باید طوری چیده شود که مشتریان در آن احساس راحتی داشته باشند. در غیر این صورت، آن افراد دیگر به سراغ رستوران شما نخواهند آمد.

عده زیادی از مدیران و صاحبان رستوران‌ها هستند که دست به طراحی دکوراسیون‌های عجیب و غریب با بودجه‌های هنگفتی می‌شوند. آن‌ها تصور می‌کنند که این گونه می‌توانند مشتریان زیادی را جذب رستوران خود کنند. این در حالی است که مشتری در درجه اول باید راحتی را در محل کسب و کار شما تجربه نماید. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، قدم‌های بزرگی را برای موفق شدن در رستوران خود بر خواهید داشت.

بیشتر بخوانید : راه اندازی رستوران در شش گام

2- توجه به رنگ دکوراسیون رستوران

در طراحی دکوراسیون رستوران، توجه کردن به رنگ نیز می‌تواند یکی از اصلی‌ترین نکات باشد. روانشناسان اعتقاد دارند که رنگ یک دکوراسیون می‌تواند بر روی ذهن مشتریان تاثیر به سزایی بگذارد. این رنگ‌ها حتی می‌تواند احساسات افراد را هم تحت تاثیر خود قرار دهد.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم قبل از این که کار طراحی دکوراسیون خود را نهایی می‌کنید، حتما مروری بر روانشناسی رنگ‌ها داشته باشید. به همین خاطر است که در این طراحی‌ها عموما از رنگ‌های قرمز یا آبی برای رستوران‌ها استفاده می‌شود. برای نمونه باید گفت که رنگ قرمز باعث افزایش اشتها در افراد خواهد شد. از طرفی، رنگ آبی نیز می‌تواند باعث کم شدن متابولیسم در مردم باشد.

البته صرفا به این دو رنگ بسنده نکنید و به سراغ دیگر رنگ‌هایی که برای رستوران‌ها استفاده می‌شوند نیز بروید. نکته دیگری که در این جا اهمیت دارد، این است که از چند رنگ برای یک رستوران استفاده نکنید. این کار نه تنها جذابیتی برای مشتریان ندارد، بلکه شاید دلزدگی آن‌ها را هم به دنبال داشته باشد.

3- کیفیت بالا در عین گران نبودن

در آغاز راه احداث یک رستوران، افراد زیادی چنین تصور می‌کنند که باید بیشترین بودجه ممکن را برای کسب و کار خود در نظر داشته باشند. عقیده آن‌ها این است که دکوراسیون رستوران باید در گران‌ترین حالت خود باشد. این در حالی است که با بودجه‌های کمتر نیز می‌توان یک رستوران پر از مشتری را به وجود آورد.

البته نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که وسایل و دکوراسیون شما باید از کیفیت خوبی برخوردار باشند. به هیچ عنوان به سراغ وسایلی که کیفیت بالایی ندارند، نروید؛ چرا که در طولانی مدت و حتی میان مدت شاهد خرابی آن‌ها خواهید بود. مسلما شما به دنبال کسب و کاری هستید که سود زیادی را از آن دریافت نمایید. حال اگر خرابی‌های زیادی به بار آورده شود، مطمئنا باید خساراتی را هم پرداخت کنید.

با وجود این که شما برای طراحی دکوراسیون رستوران خود نسبتا آزاد هستید، اما باید توجه داشته باشید که به نیازهای مشتریان نیز به اندازه کافی اهمیت دهید. در صورتی که شما نسبت به استفاده از وسایل مدرن و عجیب و غریب اقدام نمایید، مسلما مشتریان نیز نمی‌توانند اعتماد چندانی به شما داشته باشند. به علاوه این که آن‌ها اشتهای زیادی برای ورود به رستوران شما و استفاده از غذاهای آن را نخواهند داشت.

شما برای طراحی دکوراسیون باید دقت داشته باشید که جامعه هدف شما چه کسی است. در صورتی که افراد جوان این جامعه را تشکیل می‌دهد، نیاز است که از وسایل مدرن‌تری بهره مند شوید. در غیر این صورت، می‌توانید رستوران خود را به سمت کلاسیک‌تر شدن پیش ببرید. حال اگر جامعه هدف گسترده‌ای می‌خواهید و در نظر دارید که ترکیبی از همه آن‌ها باشد، می‌توانید مجموعه آن‌ها را به صورت منطقی در رستورانتان استفاده نمایید.

به صورت کلی، رستوران‌ها را از نظر طراحی و نوع غذاهایی که در آن‌ها وجود دارد، می‌توان به سه نوع کلاسیک، سنتی و مدرن تقسیم کرد. مسلما هر یک از این رستوران‌ها، جامعه هدف خاص خود را دارند و افراد گوناگونی به آن‌ها سر می‌زنند.

4- نورپردازی درست را فراموش نکنید

اشخاص زیادی نورپردازی را در طراحی رستوران خود به دست فراموش می‌سپارند. رستوران آن‌ها شاید در بیشتر مواقع تاریک و عجیب به نظر برسد و این گونه است که باز هم مردم به آن اعتمادی نخواهند داشت. بنابراین توجه داشته باشید که یک رستوران باید از نور خوبی برخوردار باشد. نورپردازی ایده‌آل نه تنها بر روی مبلمان، میز و صندلی‌های شما اثر دارد، بلکه فضای کلی رستوران شما را هم زیباتر خواهد کرد. این نورپردازی بیشتر در شب خاصیت خود را نشان خواهد داد.

 منبع

رستوران و کافی...
ما را در سایت رستوران و کافی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرهاد عابدی sepandpos بازدید : 128 تاريخ : پنجشنبه 14 بهمن 1400 ساعت: 14:30

هزینه راه‌اندازی رستوران

بدیهی است که هر فردی در این دنیا، خواسته‌ای دارد. در این بین، افراد زیادی هم هستند که می‌خواهند نسبت به راه‌اندازی رستوران خوب برای خود اقدام نمایند. آن‌ها یا می‌خواهند با دیگران در این امر شریک باشند، و یا این که به تنهایی آن را انجام دهند. حال شاید شما نیز جزو این دسته از افراد باشید و اهداف بزرگی را در سر بپرورانید.

به منظور راه‌اندازی رستوران خوب باید تمهیدات گوناگونی را در نظر داشته باشید و بودجه شما نیز به اندازه کافی باشد. البته این بدان معنا نیست که باید هزینه‌های هنگفتی را برای آن پرداخت نمایید. مسلما زمانی که در ابتدای راه خود باشید، می‌توانید با بودجه‌های پایین‌تر به نسبت بسیاری از رقبا هم کارتان را آغاز کرده و رفته رفته پیشرفت را مشاهده نمایید.

مطمئنا نمی‌توان هزینه‌های دقیقی را برای راه اندازی یک رستوران عنوان کرد. نخست باید توجه داشته باشید که تورم و افزایش قیمت می‌تواند تاثیر به سزایی در این امر داشته باشد. همچنین این که عوامل مختلفی در این خصوص وجود دارد که شما به وسیله آن‌ها می‌توانید هزینه‌های رستوران خود را تخمین بزنید.

حال به دلیل اهمیت این موضوع، در این مقاله قصد داریم تا در مورد این هزینه‌ها و عوامل موثر بر آن‌ها با هم صحبت داشته باشیم. بنابراین اگر رویای راه اندازی یک رستوران را در سر دارید، تا انتها همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید : چگونه کافی شاپ راه اندازی کنیم؟

مکان راه‌اندازی رستوران

مورد اولی که قطعا مهم‌ترین عامل برای تعیین هزینه‌های راه‌اندازی رستوران است. مکان آن خواهد بود.

در خود شهرهایی مانند تهران نیز محله اهمیت فراوانی دارد. چنان چه این رستوران را در محله بالانشین انتخاب کنید، به بودجه بسیار زیادی نیاز خواهید داشت. همچنین برای طراحی دکوراسیون و موارد مختلف آن نیز باید هزینه‌های بیشتری را پرداخت نمایید.

البته در این خصوص، باید به نکات دیگری هم توجه نشان دهید. برای مثال می‌توان به متراژ آن مکان اشاره داشت که با قیمتش رابطه مستقیم خواهد داشت. این که شما آن رستوران را برای خرید یا اجاره می‌خواهید نیز در قیمت نهایی آن تاثیر گذار خواهد بود. اگر بودجه زیادی ندارید و ابتدای راه خود را سپری می‌کنید، می‌توانید چنین فضایی را برای خود اجاره کرده و در دراز مدت نسبت به خرید آن یا جای دیگری اقدام نمایید.

یک رستوران صرفا به فضای اصلی آن مربوط نمی‌شود و جزییات دیگری را هم در خود دارد. از این موارد باید به انبار، آشپزخانه، محل استراحت برای پرسنل و گزینه‌های مشابه اشاره داشت که در زمان خرید باید آن‌ها را هم در نظر بگیرید.

تعداد پرسنل برای راه اندازی رستوران

شاید در ابتدای راه خود به پرسنل زیادی برای این که برایتان کار کنند، نیاز نداشته باشید. اما با ادامه راه و بیشتر شدن مشتریان، قطعا این نیاز را احساس خواهید کرد. حال شما باید در انتهای ماه، حقوق هر یک از این پرسنل را هم پرداخت کنید تا رضایتشان جلب گردد.

این حقوق‌ها شاید یکسان هم نباشد و به سمتی که هر یک از آن‌ها دارند، بستگی داشته باشد. ضمنا شما می‌توانید با توجه به کارهای اضافی‌ای که آن‌ها انجام می‌دهند، نسبت به پرداخت پاداش‌هایی نیز اقدام نمایید. در کل از همان روزهای اول نیز می‌توانید چنین اهداف و برنامه‌هایی را برای خود بچینید.

خرید تجهیزات برای آشپزخانه

آشپزخانه یک رستوران را شاید بتوان مهم‌ترین بخش آن به شمار آورد؛ چرا که اتفاقات مهمی در آن رخ می‌دهد. اگر این اتفاقات به خوبی سپری شوند، بی شک منتج به کیفیت بالای غذاها می‌شود و مردم نیز از کارتان رضایت خواهند داشت. در همین راستا، از همان روزهای نخست باید تجهیزاتی حرفه‌ای و با کیفیتی بالا را خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید : انواع تجهیزات رستوران

انجام این کار باعث می‌شود که تجهیزات آشپزخانه شما در دراز مدت برایتان باقی بماند و خرابی‌ای در این زمینه دیده نشود. شاید مجبور باشید تا بودجه زیادی را برای آن در نظر بگیرید، اما قطعا ارزشش را در ادامه خواهد داشت. البته خرید این تجهیزات نیز به مواردی بستگی دارد. نخست باید به میزان مشتری‌های شما اشاره داشت. با ادامه فعالیت‌ها و چنان چه مشتریان بیشتری را جذب کنید، باید پول بیشتری را هم برای خرید این تجهیزات پرداخت نمایید.

تنوع غذا نیز به نوبه خود در خرید تجهیزات رستورانی اهمیت دارد. برخی از رستوران‌ها هستند که صرفا چند غذا را در منوی خود دارند. بدیهی است که این رستوران‌ها، کیفیت را به کمیت ترجیح داده‌اند. پس شاید نیاز باشد که تجهیزات کمتری در آشپزخانه آن‌ها استفاده شود. حال اگر منوی رستوران شما، غذاهای زیادی را در خود داشته باشد، باید پول بیشتری را هم برای خرید تجهیزات آن بدهید.

دکوراسیون رستوران

زمانی که شما آن مکان را برای راه‌اندازی رستوران خود می‌خرید، شاید محیط آن کاملا برای ارائه خدمات به مشتریان ایده‌آل نباشد. از این رو، باید تمهیداتی در نظر گرفته شود و رنگ یا دکوراسیون آن را با تغییراتی همراه کنید. امروزه طراحی دکوراسیون با برخی از هزینه‌های بالا همراه است که البته نیازی هم به دکوراسیون‌های گران قیمت نخواهد بود.

بیشتر بخوانید : طراحی دکوراسیون داخلی رستوران

شک نکنید که اگر دکوراسیون خوبی را برای رستوران خود در نظر داشته باشید، مشتریان زیادی هم جذب کارتان خواهند شد. هزینه دکوراسیون رستوران به نسبت دیگر هزینه‌ها شاید کمتر باشد؛ چرا که تنها یک بار نسبت به انجام آن اقدام خواهید کرد. ما تا به حال در این مقاله در این زمینه صحبت داشته‌ایم که مقاله مربوط به آن را می‌توانید مطالعه نمایید.

منبع 

https://sepand.biz/launching-restaurant/

رستوران و کافی...
ما را در سایت رستوران و کافی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرهاد عابدی sepandpos بازدید : 132 تاريخ : پنجشنبه 14 بهمن 1400 ساعت: 14:30